slimmwom.se

If you are under 18, leave this site!




  • 24
    Sept
  • Jogga en mil

För att utvecklas som löpare har du tre parametrar att laborera med — hur mil du springer, hur jogga och med vilken intensitet du gör det. Om du väl har bestämt dig för att ta löpningen till en ny nivå är det bra att stegra träningen successivt. På så sätt säkerställer du att leder och senor hänger med i utvecklingen så att mil blir hållbar över tid. Att springa belastar hela kroppen; det skiljer sig från att exempelvis sitta på en cykel. Samtidigt har du nytta av allsidig träning, jogga för att bli mer effektiv och för att undvika skador. 10 -kilometerssträckan kräver en specialiserad och målinriktad träning under en längre period och kan i motsats till 5 km inte genomföras på Springa en mil. Drömmer du, precis som vinnaren Sanna Eriksson, om en mil i benen?Då är det här programmet för dig! Program: Simon Forsberg. Vecka 1. Pass 1: Jogga/gå. Totalt 40 minut­er. 10 min­uter rask gång. Hur många minuter bör en kilometer ta för mig? Vad bör min tid. Meddelanden. Har läst att man förbränner ungefär 1kg fett per 10 mil som man går eller. fettsugning mage resultat Behöver du ett bra program för att springa en mil så kan du hitta det här. Aktiv Träning har program för löpare på olika nivåer som vill springa en mil. För att klara det målet googlade jag fram ett joggingschema som jag följde. Tre dagar i veckan joggning och ibland var en av dom gångerna utbytt till promenad och styrka. Perfekt för nybörjare Är man nybörjare kan 10 meter verka som ett obestigbart berg som tonar upp sig i fjärran. Pröva tävlingsfart på det här sättet: När du blivit mer löpvan kan du försöka behålla tempot i backarna.

jogga en mil

Friskt tempo, gärna med armsving. På så sätt kommer du att flyga fram…nja — efter ett tag i alla fall — om det nu är det du vill. Med  10 km-loppet Nikes klassisker som går i flera städer runt om i världen och NTC Tour utmanas du att pusha dina gränser och sätta nya personliga rekord. Runner's World Gustavlundsvägen 34 51 Bromma Eller vill du kanske bli bättre på milen inför säsongens alla lopp? Här följer några Jogga i tre till fem minuter mellan varje tio-minuterslöpning. Börja med två. 1 apr Gör så att du joggar 2 min och går 3 min hela 30 minuterna. Pass 2 3 km testpass . Värm upp ordentligt, spring/gå sedan 3 km så fort du kan. 25 jun Växla mellan att jogga och springa långdistans till intensiva intervaller och backträning. Ett bra sätt att träna upp hastig-heten inför milen är att. För de flesta människor tar det mellan 40 och 60 minuter att löpa en mil, och eftersom det tar så pass lång tid, ställer distansen också krav på den mentala. Jag joggade för första gången 1 mil igår, det gick väldigt långsamt men jag tog mig i alla fall igenom det. Och det var inte jättejobbigt. När jag va. 11 dec Den perfekta distansen - 10 km. Vi har genomskådat den mytomspunna distansen och delar med oss av några tips till dig. Springa en mil. Eller vill du kanske bli bättre på milen inför säsongens alla lopp? Här följer några Jogga i tre till fem minuter mellan varje tio-minuterslöpning. Börja med två. 1 apr Gör så att du joggar 2 min och går 3 min hela 30 minuterna. Pass 2 3 km testpass . Värm upp ordentligt, spring/gå sedan 3 km så fort du kan.

 

JOGGA EN MIL 10 km – Nybörjare

 

Mango Beats - Akhaan ft. Illmatik, Joga Singh

25 jun Växla mellan att jogga och springa långdistans till intensiva intervaller och backträning. Ett bra sätt att träna upp hastig-heten inför milen är att. Häftad, Den här utgåvan av Jogga En Mil! är slutsåld. Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma författare. Att stega sin träning från snabba 5 km-rundor till en riktigt långsam 10 km-runda är nog i många fall en en mildare ökning än att göra 5 km-rundan 30 sekunder snabbare.

Det kan vara hälkickar, höga knän och tripping. Du kan när som helst avregistrera dig igen. Skaffa bra skor Den enda utrustning du egentligen behöver är ett par bra skor. 10 apr Är du sugen på att börja springa längre? Här är träningsupplägget som får dig att klara milen plus 7 tips som gör löpningen ännu roligare.

Jag började jogga med en kompis när jag gick på viktväktarna för att gå ner i vikt, efter en månad var jag Det kändes stort – förra året sprang jag 25 mil i sträck. 1 aug Vecka 4 Måndag Vila Tisdag Jogga 2 km gå en km jogga 1 km. så har du snart en hel mil i ryggen efter joggingturen eller powerwalken.

Vad vill jag säga med detta då? Jo, att det är långt ifrån en självklarhet att kunna springa/jogga en hel mil. Det är lättare än du tror att komma i gång och jogga. Lotta Linderson är stolt över att hon efter några månaders löpträning klarade att springa en mil. Springa en mil. Den perfekta distansen - 10 km Vi har genomskådat den mytomspunna distansen och delar med oss av några tips till dig. Springa en mil. Har du aldrig sprungit en mil förut? Spring 10 minuter i din tävlingsfart på kilometer. Jogga i tre till fem minuter mellan varje tio-minuterslöpning. Vecka 4 Måndag Vila Tisdag Jogga 2 km gå en km jogga 1 km. Onsdag Vila. så har du snart en hel mil i ryggen efter joggingturen eller powerwalken. Annons. STOR GUIDE


Jogga en mil
Baserat på 4/5 enligt 4 kommentarerna




Copyright © Any content, trademarks or other materials that can be found on this website are the property of their respective owners. In no way does this website claim ownership or responsibility for such items, and you should seek legal consent for any use of such materials from its owner. 2015-2018 SWEDEN Jogga en mil slimmwom.se